MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika / Anti-Spam

Aktuális látogatók száma

2009.03.25. reden87

Lassú Finder - probléma MEGOLDVA!

Hihetetlen! Szerintem ember nem létezik, aki ezt meg tudná magyarázni hogy hogy lehetséges ez! De komolyan!

Azért elmesélem az elejétől.. Írtam már egy cikket annó, hogy a Finderem belassult, még BeszMacen is indítottam topikot, hátha valaki megoldja a gondomat.
Sok segítő ötlet jött, egyik se vezetett megoldásra.

Az előbbi linken látható a problémáról videó, íme egy lista hogy mit érdemes elvégezni belassult Finder esetén:
   - szabad lemezterület ellenőrzése (nem árt, ha legalább a teljes kapacitás 10-15%-a szabad! (ha nem, attól nagyon belassulhat a rendszer!)
   - ~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist fájl törlésre (~ a saját home könyvtáradat jelöli) - ez a legkézenfekvőbb megoldás ha csak a Finder lassú, a rendszer maga nem
   - háttérben futó alkalmazások vizsgálata, hátha valami lassítja a gépet (Vezérlőpult -> Utilities -> Activity Monitor)
   - Vezérlőpult -> Utilities -> Disk Utility -> Repair Disk Premissions
   - OnyX program futtatása
   - felesleges filmek, képek törlése a gépről
   - Spotlight újraindexelése
   - a nalpló fájlok átnézése a probléma keletkezésének időpontjakor (ez azoknak akik végleg elkeseredtek és feladták)

Ezek a karbantartások igazából nekem mind megvoltak, de semmi nem segített :S
Viszont! A mai napon, egy kedves olvasóm (aki hasonló problémákkal küzd mint én) megtalálta a választ, és volt olyan kedves, hogy ezt meg is írta nekem egy mail formájában.

Nagyon megörültem a dolognak, egyből ki is próbáltam, hihetetlen, működik! Ráadásul egy röhejesen egyszerű megoldásról van szó, viszont olyanról, amire ép ész ember sosem gondolt volna!

A nagy örömre való tekintettel készítettem is egy videót, hogy milyen egyszerű is a megoldás, illetve hogy mi a különbség a rossz és jó állapot között, érdemes megnézni, nagyon tanulságos!


Mint látható, a megoldás csupán annyiból állt, hogy a System Preferencesben, az egér beállításainál a Double-Click opciót Fast értékre kell húzni, ezzel meg is szűnik a kínzó gyötrelem.

Na most őszintén! Ki tudja megmondani hogy ennek mi a köze az eredeti problémához?! És én még mit szenvedtem vele..

U.I: Bár ezt a problémát nem lehetett nagyon megelőzni, mert egy olyan opció okozta, aminek nem szabadott volna rontania a rendszeren, de tanuljon mindenki az én hibámból, és folyamatosan tartsátok karban a gépeteket!

3 komment

Címkék: mac os x syspref


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr631023492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marv 2009.03.25. 09:05:18

Magyarázat nincs. : D
Csak van és kész : D

bodiboy 2009.04.06. 20:11:01

Érdemes lenne a hibát jelenteni az Apple-nek. Mondjuk nekem mindig fel van húzva. Ha lassan csináltad a dupla kattintást, akkkor is ilyen volt? A lényeg hogy megoldódott.:) A SnowLeo-ban úgyis újra lesz írva az egész Finder.

Bálint

reden87 · http://reden87.info/ 2009.04.06. 20:48:39

Jah lehet tényleg jelenteni kéne, majd alkotok valamit :)

Mindenképp ilyen volt, most viszont kicsit idegesítő hogy néha nem sikerül elsőre megnyitnom a mappát mert ugye nagyon gyors kattintás kell :\

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása