MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika / Anti-Spam

Aktuális látogatók száma

2009.04.07. reden87

Magyar helyesírás ellenőrzők Mac-re

Érdekes, hogy eddig erről nem írtam, pedig elég alap dologról van szó, amire mindenkinek szüksége van!

De most itt az idő, összeszedtem pár helyesírás ellenőrző programot, mindenki válassza ki a neki tetszőt ezek közül.

Tehát ha emlékeim nem csalnak, elég idegesítő, mikor írom be a szöveget a TextEditbe, és minden egyes szót szépen pirossal aláhúz, mert angol szótár szerint akar javítani. Ezen kívül ha minden igaz ez nem csak a TextEditben van így, hanem más programokban is előfordulhat. Erre az esetre van szüksége az ember fiának egy magyar helyesírás ellenőrzőre, lássuk hát mi a kínálat:
     - A szerintem legnyerőbb megoldás a MySpellX. Én magam is ezt használom, lecseréli az angol szótárt magyar adatbázisra, és elég jól szuperál a dolog, nagyon sok szót ismer! A weboldalon nem látható, de már van egy béta verzió is, az itt érhető el MySpellX-HU néven. Én személy szerint az alap változatot használom, azzal is teljes mértékben elégedett vagyok.
     - Másik lehetőség amiről én tudok, az a gSpell nevű fejlesztés. Igazából sose próbáltam ki, erre a cikk írása során találtam rá, és elég ígéretesen hangzik. Amit tud az annyi, hogy a Google helyesírás ellenőrzőjét használja, ami hangzásra jó, mert az valóban igen szép adatbázist tartalmaz, de én még nem beszéltem olyannal, aki egyáltalán kipróbálta volna ezt. Ha gondoljátok nézzétek meg, és kommentben jelezzétek a véleményeteket.

Vannak más lehetőségek is, de én csak ennyit említenék meg, mivel a első megoldás tökéletesen működik, így nincs értelme több lehetőség után kutatnom, akit érdekel még BeszMacen biztosan talál :)

U.I: A gSpell leírását nézegetve arra a következtetésre jutottam, hogy nem is olyan jó megoldás mint gondoltam, ugyan is csak billentyű kombinációra működik, nem úgy mint az első változat, ami automatikusan ellenőrzi a szöveg helyességét, és húzza alá a helytelen, esetleg nem ismert szavakat..

4 komment

Címkék: mac os x mac programok


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr211046784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prszakmunkás 2009.04.13. 00:33:53

huu király, pont a szakdogámat fejezem be holnap és wordben írtam, amin ugye nincs magyar nyelv....köszi köszi

prszakmunkás 2009.04.13. 00:52:47

ja, hogy word-ben nem lesz ott? ooo, nem tudsz rá valami megoldást?

reden87 · http://reden87.info/ 2009.04.13. 09:17:44

Microsoft Word for Mac vagy OpenOffice Writer?
Mert én például OpenOffice-t használok, ami szerintem sokkal jobb mint a Microsoftos társa, és van benne alapból magyar nyelv, magyar helyesírás ellenőrző, ráadásul ingyenes, egyetlen hátránya hogy csak Inteles gépeken működik Leopárddal, nem tudom Neked mid van.

letöltés itt: hu.openoffice.org/about-downloads.html

U.I: most nem otthon vagyok, tehát Mac nincs előttem, de ha ez a megoldás Nálad nem játszik, akkor szólj, megpróbálok kitalálni valamit. :)

BakterHouse 2009.04.16. 01:40:43

van openoffice - magyar is - ppc-s gépekre, április 6-i a legutóbbi build: ooopackages.good-day.net/pub/OpenOffice.org/MacOSX/

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása