MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika

Aktuális látogatók száma

2009.01.10. reden87

Mindent az iPhone függetlenítésről kezdőknek!

Sok cikk szól már mindenféle törésről az iPhone-al kapcsolatban, én sokáig nem is tudtam megkülönböztetni a sok fogalmat (még most se mindet), de a legfontosabbat összeszedtem nektek, plusz pár kérdésre megadom a választ!

Lényeg a lényeg: több féle törés létezik az iPhone-al kapcsolatban. Az egyik az úgynevezett JAILBREAK: Ennek segítségével ingyen lehet telepíteni a telefonra olyan programokat, melyek az App Store-ban megtalálhatók, és fizetősek (lennének), vagy akár olyan programot, mely nincs fent az App Store-ban sem, mert túllépik az Apple feltételeit, viszont nagyon hasznosak!
A másikat UNLOCK-nak nevezzük, mellyel a készüléket másik (nem csak T-mobile-os) kártyával is használhatjuk.

UPDATE: Az UNLOCK szoftveres megoldás, ellentétben az eddigi tubo SIM-es variációkkal!

Sok cikk jelent meg ezekről, én azt emelném ki, amit én használtam, szerintem nagyon jól leírja a dolgokat:
Útmutató kezdőknek I. (tippek / tanácsok)
Útmutató kezdőknek II. (JAILBREAK)
Útmutató kezdőknek II. (fájlműveletek)
3G unlock 5 perc alatt (UNLOCK)

Kérdések és válaszok:
Érdemes-e Jailbreak-elni? Vannak-e veszélyei?
Egyértelműen érdemes, és persze mint minden más, veszélyekkel is járhat.
ELŐNYÖK:
Rengeteg appot használhatunk a készüléken teljesen ingyen, amikért alapesetben fizetni kellett volna, ezen felül csomó hasznos egyéb alkalmazás áll rendelkezésre. Mire gondolok ezek alatt?! Például az App Store tartalmaz egy Flaslight nevű alkalmazást, mely fehérré varázsolja a képernyőnket. Gondolná az ember, hogy ekkor a fényerő ideiglenesen maximumra ugrik, hát nem, ugyanis az Apple szabályzata tiltja ezt a változtatást, cserébe a törés után már elérhető ez a szolgáltatás. Másik hasonló (de jobb) példa az xGPS nevű program, mely egy komolyabb, bár még gyerekcipőben járó navigációs alkalmazást jelent.
HÁTRÁNYOK:
A dolog első számú hátránya, hogy elvileg ezzel veszik a garancia, DE ez nem teljesen igaz! Van ugyanis az iTunes-ban egy szolgáltatás, mellyel a program folyamatosan mentéseket készít a készülékről, ezek bármikor visszaállíthatók, valamint az eredeti állapot is bármikor visszanyerhető! Így ha szervizre kényszerülnénk csak bevitel előtt el kell végeznünk a megfelelő műveletet. Ez nem jelkent sok terhet, mert szervizbe adás előtt úgy is letörölgetnénk a készülékről a személyes adatainkat..

Mi van akkor ha a telefonra újabb frissítés (firmware) jelenik meg?
Most ugyebár a 2.2-es szoftver a legújabb. Ha frissítés jelenik meg, akkor nem érdemes egyből frissíteni a készüléket. Meg kell várni, amíg megjelenik az újabb jailbreak. Erről  magyar nyelvű információkat a szifon oldalán találhatunk.
Fontos megjegyezni, hogy a frissítéssel elvesznek a Cydiás programok (lásd a fentebbi 2. útmutatóban) is, így azokat utána újra fel kell telepíteni!

Gondoltam még leírom, hogy pontosan hogy is megy a frissítés menete, ezért utánajártam kicsit, de rájöttem hogy nem érdemes úgy leírnom hogy én magam még nem tapasztaltam, így azt külön fogom megírni ha aktuális lesz, addig is vegyetek fel RSS-re, és hátradőlve játszatok egy jót az iPhone-otokkal ;)

Egyéb kérdésekre is szívesen válaszolok, csak tegyétek fel kommentbe ;)

UPDATE: Még annyit hozzátennék, hogy Mac felhasználóknál ha új rendszerfrissítés jön ki az operációs rendszerre, azzal is érdemes várni pár napot, és figyelni a szifon oldalt,mert előfordul hogy javítanak az okosok valamit amire az előző törés épült. Ha pár nap múlva nincs figyelmeztetés, akkor már nyugodt szívvel frissítsünk ;)

Szólj hozzá!

Címkék: iphone 3g


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr65869548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása