MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika / Anti-Spam

Aktuális látogatók száma

2009.03.28. reden87

Nem éri mac MacBookot venni!

Természetesen ez nem ilyen egyszerű, meg ez egy egyéni vélemény. Viszont gondolom sokan kíváncsiak hogy hogy jutottam erre a következtetésre, így most ezt fogom leírni, úgy is már 2 napja nem volt cikkem :)

Az RSS-eket olvasgatva a használt mac mappámban bóklásztam, mikor eszembe jutott, hogy milyen macet érdemes egyáltalán venni. Meg is nyitottam gyorsan az Apple weboldalát, majd böngészni kezdtem a Mac Mini és MacBook specifikációkat. Konkrétabban az új Miniből a nagyobb példányt néztem, a sima MacBookból pedig a kisebbiket.

A következtetés a következő lett: Nem éri meg ár-érték arányban hordozható gépet venni az Apple-nél, mert egyszerűen nem ad annyit, amennyivel drágább! Persze ennek a következtetésnek is vannak kényes részei, nézzük meg hát mik ezek.

Mac Mini vs. MacBook
Ha a vasat tekintem mérvadónak, a következő momentumok elég szembetűnőek: A két gép teljesen azonos fajta processzort, memóriát és grafikus vezérlőt (!) tartalmaz, ráadásul vezetékes, és vezeték nélküli hálózat terén is hasonló paraméterekkel bírnak. Abban nem vagyok biztos, hogy teljesen ugyanaz a hardverelem van mind a kettő termékben, mert az Apple weboldala nem tér ki erre, de azt tudjuk, hogy a Mini laptopokba szánt processzort tartalmaz, így erős a gyanú, hogy ugyan arról az alkatrészről van szó!

Különbség a merevlemez méretével van, amit most nem tekintek fontos szempontnak, csupán megjegyezném hogy mind a két termék 5400-as fordulatszámú háttértárral bír, tehát gyorsaságban sem győz egyik fél sem.

A további paraméterek nem olyan lényegesek a jelenlegi következtetésben, így azokat kihagynám.

Az ár-érték arány
Ezek után megnéztem a két készülék árát. Az eredmény kissé megdöbbentő (jó, nem az, de így jobban hangzik :)
Míg a Mini (új) ára kb. 250.000 Ft, a MacBook 380.000 Ft körül mozog!

Ez egyszerűen túl sok! Ennyivel nem ér többet egy laptop! Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a Minihez kell monitor, esetleg hangfal is, valamint beviteli perifériák. De még ha ezeket meg is veszem, még akkor is olcsóbban jöttem ki majdnem 100.000 Ft-al! Ha van otthon meg főleg (már értem, hogy miért a Mini a Windowsról Mac-re váltók elsődleges kiszemeltje, vagy inkább fordítva? ;)

Hibák a számításban
Ahogy írtam, ez egy egyéni vélemény. Én csak azt mondom, hogy ha valaki feltétlenül új gépben gondolkodik, és egyáltalán nem igénye hogy a gépet magával hordja, vagy meg tud lenni nélküle is, annak nem érdemes a hordozható példányt választani csak azért, mert menőbb. Akinek pedig nélkülözhetetlen a húrcibálás, hát... Szerintem az se vegyen új MacBookot!

Jobban lehet járni egy használt példánnyal (főleg így válság idején), már most akad neten használt új fajta (alu) MacBook, legjobb esetben 290.000 Ft-tól lehet rájuk lelni.

Amúgy a régebbi fajta hordozható gép is akad bőven használtan, őket (a Core 2 Dusos típusokat) kb. 160-180.000 Ft-tól lehet megkaparintani, Miniből pedig használtat (szintén Core 2 Duosat) 110-120.000 Ft-ért találhatunk magunknak.

Ezek után mindenki mérlegelje, hogy milyen típus az igazán neki való, rágja át magát a lehetőségeken, és ennek megfelelően keresgéljen!

12 komment

Címkék: macbook mac mini mac vasarlas


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr221031913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

craig 2009.03.28. 21:42:48

"Miniből pedig használtat (szintén Core 2 Duosat) 110-120.000 Ft-ért találhatunk magunknak"
most mondjam, hogy én is ezt játszottam be? :) nem éri meg (egyelőre) a MB számomra, később talán, de akkor meg már inkább a Pro a nagyobb kijelző miatt

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.28. 21:49:12

Én úgy értettem a cikket, hogy olyanoknak sem éri meg MacBookot venni, akik már jobban értenek a Machez, feltéve hogy nem létfontosságú hogy hordozzák a gépet.

Amúgy meg tudod ugye hogy 560.000 Ft a MBP?! Annyiért én gépet nem vennék, nem hogy laptopot.. Olyan hamar elavul a hardver, hogy szerintem annyi pénzt nem ér hordozható gép..

Akkor inkább veszek sima MB-ot, és ha itthon vagyok rákötöm egy külső monitorra, másol meg elég a 13" is..

craig 2009.03.28. 22:13:19

Néha jól jön a 15", és mondjuk 300e körül találni jó használt Pro darabokat. De ez persze mind a jövő zenéje :)

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.03.29. 01:07:11

Magyarázd el légyszives, hogy mi értelme ilyen címet adnod? A cím teljesen félrevezető.

Hoznék egy példát, remélem érthető...

Nem éri meg versenybiciklit venni!
Összehasonlítottam különböző vasakat és az ár érték arány alapján a szobabiciklik sokkal jobban megérik, azokon is ugyanúgy lehet edzeni és ugyanazok az alkatrészek vannak bennük.

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.29. 10:39:15

A cím az én véleményemet tükrözi az én helyzetemben, nem általánosítottam, ezt a ikk elején fel is tüntettem, illetve részben igazad van, de ezt inkább az új gépekre értettem.

Amúgy meg így lhet többen olvassák el a cikket :)

nuphar · http://macoldasok.blog.hu 2009.03.29. 21:14:41

hordozható gépet sztem sem érdemes venni függetlenül a gyártótól és az oprendszertől
csak(!) olyan felhasználónak akinek feltétlen szükséges a mobilitás

ár-érték arányában egyébbként sem túl jó az apple, mert nem a hw az igazán jó hanem az sw az OS X nélkül köztudottan az apple már tönkement volna, és dizájnért ennyit fizetni kicsit sok
mostanában sajnos sok csalódást okoznak a felhasználóknak a "think different" sajnos mára eltünt és ugyanaz a pénzhajhászás megy, mint máshol
ez is egy szubjektív vélemény volt, egyébbként szobabiciklin én még nem láttam kereket, se féket, se váltót, stb... :o)

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.03.30. 04:16:17

A biciklin a kerék, fék, váltó ugyanaz, mint a laptopon az LCD, akku, billentyűzet, touchpad, kamera, hangszóró, mikrofon, Magsafe.

Akinek ez nem kell, annak tényleg érdemes inkább minit vennie.

Szerintem értelmetlen a két dolgot összehasonlítani.

Nem biztos, hogy több olvasód lesz az ilyen cím miatt, én például többek között azért hagytam abba szinte teljesen az index olvasását, mert a szenzációhajhász címeknek egyre kevesebb közük van cikk tartalmához.

Én azt mondom, hogy minit is és MacBook-ot is megéri venni. Nem csak a vas, hanem az oprendszer minősége miatt. Nekem windows használata évi 100000 Ft-ban mérhető idegeskedést és produktivitás csökkenést okoz, ezt hozzáadom a számítógép árához. Mindjárt nem olcsóbb az a Dell gép!

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.30. 11:54:22

@peavey: jogos hogy az Apple az oprendszer nélkül már tönkre ment volna, ez nyilvánvaló :)

@Az Időmilliomos Apuka: Megfogadom a tanácsodat, mostantól próbálok a cikk tartalmához jobban illő címet adni.

A további részekre nem reagálnék, mert nem látom értelmét ilyen apró dolgokon vitatkozni, mert Neked igazad van, én pedig másra gondoltam, csak ezek szerint nem sikerült jól átadnom :(

nuphar · http://macoldasok.blog.hu 2009.03.30. 22:49:40

azért még azt megjegyezném, hogy ez az oprendszer bár nem tökéletes de iszonyat jó :o)

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.30. 23:04:22

@peavey: tökéletes szoftver nincs :)

..és bár lehetne csinálni nagyon kemény, hosszú, és kitartó munkával, de nem éri meg, mert a piac nem kívánja, plusz akkor annyira az egekbe szökne az ára, hogy senki nem venné :)

bodiboy 2009.04.06. 20:23:40

Szerintem a Minit az iMac-el lenne érdemes összehasonlítani. Véleményem szerint pont a mini éri meg a legkevésbé a termékpalettán szereplő összes gép közül. Ha a minit egy iMac-hez hasonlítod rájössz, hogy az iMac sokkal jobb választás szinte minden téren.

Az alu MacBook nagyon jó gép lett. Igényes, gyors, szép, sokat bír akkuról. Nem mérhető össze egy pc-s notival (legalábbis mindenki a belépő notikhoz hasonlítja)

Viszont a fehér MacBookot nagyon nem ajánlanám. Az első szériát (CoreDuo) egyenesen tilos megvenni, nagyon nagy számban hibásodott meg minden alkatrésze. Az újabb fehér MacBook-oknak "csak" burkolatproblémái voltak, de az szinte biztos hogy bekövetkezik.


Bálint

reden87 · http://reden87.info/ 2009.04.06. 20:58:17

Jaja, az ránézésre is látszik hogy a fehér MB eléggé gyorsan hibásodik :S

Az alu gép meg szerintem is jó választás, nagyon ott van a gép ;)

Viszont az összehasonlítás terén szerintem nincs igazad, lehet iMac-el is hasonlítani, de szerintem ennek is volt értelme, mert aki új gépet akar venni (legalább is ha magamból indulok ki) akkor megnézem a belépő szintű asztali és hordozható modellt. Viszont itt akkora az árkülönbség, hogy egyszerűen ennyit nem ér gép szerintem.

Mostanában Apple Blogon vannak a cikkek a Microsoft reklámokról, szerintem a szerző enyhén elfogult az Apple gépek irányába, holott meg kell adni, hogy a reklámoknak van némi mondani valója. Tényleg vannak a Mac laptopokkal hasonló tudású gépek olcsóbban, viszont itt az operációs rendszer is rengeteget dob latba..

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása