MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika / Anti-Spam

Aktuális látogatók száma

2008.08.23. reden87

Mac mini: szépség és elegancia

Tegnap megjött a várva várt Mac minim. Az XMS-ben rendeltem hétfőn, egyből az a szomorú hír fogadott, hogy nincs készletük belőle, és a nagykernek sincs. 1,5-2 hétre ígérték a szállítást, ám másnap mindenki örömére felhívtak, hogy szereztek nekem egyet, péntekre meg is érkezik. Így is lett, az XMS-nek jár egy piros pont.

Meglepően kicsi dobozka volt, állítom hogy legalább 5X beleférne a PC-s gépem házába. Nagy örömmel bontottam ki a csomagot, mely a következő tartalommal bírt:
  Legfölül egy kis papírtok egy csöppet egoista "Designed by Apple in California" szösszenettel, ami árulkodik arról, hogy a gép árát a design jobban megnyomja mint egy PC esetében. A tok tartalma a Mac OS X Leopard oprendszer telepítő CD-k, egy "Evrything for Mac" kézikönyvecske (angolul), 2 db Apple logó matrica, és egyéb lényegtelen papírok.
   Alatta van a gép, tényleg gyönyörű külcsínnyel, természetesen Apple logóval díszítve (végül is minden tartozékon ott díszeleg a kihagyhatatlan alma, még a tápegységen is).
   A gép alatt egy Apple távirányító díszeleg, mellyel a Front Row nevű fícsörben mászkálhatunk. Az nagyon tetszik!
    Ezek után már csak a tápegység és egy DVI-VGA monitor csatlakozó átalakító marad.

Az ára nem több mint 132.120 Ft, amire én kaptam 5% diákkedvezményt. Mellesleg azért az XMS-t választottam, mert mindenhol kb. ennyi a gép, viszont 1GB rammal, míg az XMS rak bele +1GB-ot, így szerintem itt éri meg a legjobban vásárolni (szinte minden géphez adnak valami pluszt más cégekhez képest). A házhozszállításért Pesten semmit, míg vidéken 3600 Ft-ot kell kicsengetni.

A gép a következő tulajdonságokat birtokolja:

  • Intel Core 2 Duo processzor (1,83GHz, L2 cache: 2MB, Belső busz: 667MHz)
  • 2GB memória
  • 80GB SATA (5400 rpm) merevlemez
  • ComboDrive DVD olvasó (nem író!)
  • 10/100/1000 (Gigabit) Ethernet
  • AirPort Express (WLAN)
  • Bluetooth 2.0 + EDR
  • 4 darab USB 2.0
  • 1 darab FireWire 400
  • Intel GMA950 grafikus processzor 64MB DDR2 SDRAM (a közös memóriával megosztottan)
  • beépített hangszórók, kombinált digitális bemenet/audió bemenet (minijack), kombinált digitális kimenet/fejhallgató kimenet (minijack),
  • Magasság, szélesség, mélység, súly: 5,08cm x 16,51cm x 16,51cm, 1,31kg
  • DVI kimenő videó jel 1920x1200, amely max. 154MHz-es digitális kijelzők vezérlésére alkalmas, VGA videó kimenet max. 1920x1080 analóg felbontással (adapter a dobozban).
  • 1 év garancia

Tudtommal ez az egyetlen termék amihez nem író jár, tanuláshoz, teszteléshez szerintem tökéletes.

Az első benyomás:
A masina ahogy az oprendszer is nagyon egyben van! Kényelmes kezelni, gyorsan meg lehet szokni. Az első indítás egy hatalmas élmény, mely pozitív és negatív értelemben egyaránt értendő. A gyönyörű és igényes Welcome videó után kényelmetlenül sok kérdés következik, melynek csak a fele ad érdemi infót a gépnek, (WLAN beállítás, billentyűzet/egér felismerése, stb.) a másik fele statisztika gyűjtése, ráadásul kötelező kitölteni :\

A második benyomás:
Elég nagy hátránynak tartom, hogy a DVD olvasónak nincs kiadó gombja! Ez szoftveresen jól meg van oldva, de én máris egész nagyon megjártam ezzel 3-4 teljes óra használat után, bár lehet az én hülyeségem volt. Igazán elfért volna legalább a távirányítón egy ejekt gomb! Részleteket most nem mondok, ha megoldódott a dolog ez a baki egy külön írást érdemel..

Végezetül annyit, hogy a kicsomagolásról csinálni akartam képeket, de jobbnak láttam ha inkább egy ide illő YouTube videó keretében tapasztaljhátok meg ezt az élmélnyt, az mégis nagyobb feeling ;)

3 komment

Címkék: mac mini


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr40629269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ulkesh 2008.08.24. 23:02:49

A Macbolt-ban ugyanez 129.900 Ft és ott is jár diákkedvezmény, igaz ott 6% :)

Nem voltál elég figyelmes a boltkeresésben.

Ulkesh 2008.08.24. 23:04:43

A DVD olvasónak van kiadógombja.
A billentyűzeten.
Ha PC-s billencset használsz akkor az F12-őt nyomd hosszan :)

reden87 · http://reden87.info/ 2008.08.25. 09:07:36

A MacBolt jogos :) Az rémlett mintha ott drágább lett volna nem tudom miért :\
A DVD kiadásról írom majd a cikket valószínűleg még ma, ott majd reagálok a HSZ-edre :)

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása