MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika

Aktuális látogatók száma

2009.01.29. reden87

KeePass - biztonságban a jelszavam!

Nem tudom ki hogy van vele, de én szeretem biztonságban tudni a jelszavaimat. Sokan vannak, akik egy-két jelszót használnak össz-vissz, ráadásul azok se túl biztonságosak, ez az ő döntésük. Mások több jelszóval dolgoznak, és azokat is váltogatják. Főleg ezeknek az embereknek készült ez a post.


A KeePass egy jelszavainkat biztonságban tartó program. Elsődleges előnyének azt tartom, hogy mindenféle platformra elérhető, így Windowsra, Macre, Linuxra, stb. Ráadásul a program úgy lett tervezve, hogy egyazon jelszóadatbázist meg tudjuk tekinteni akár több rendszeren és számítógépen, ugyanabban az időben. Ez úgy lehetséges, hogy a program egy külön fájlba menti le az adatainkat, ezt bemásolva egy másik számítógépre ott is megnyithatjuk a programmal.

Miért érdemes használni?
Én két okból használom a programot:
     - egyrészt mert így mindig tudom hogy hova milyen jelszóval kell belépnem ha elfelejteném,
     - másrészt pedig így nem felejtem el hogy milyen oldalakon vagyok regisztrálva, hol milyen névvel, stb.

Mire jó még?
A program nem csupán jelszavakat tud tárolni, a megjegyzésbe serialokat, vagy bármilyen információt raktározhatunk, és mindezt teljes biztonságban!

Egyéb előnyök
Fontosnak tartom a hordozhatóságot! A KeePass Windowsos és Maces változatai hordozható, úgy nevezett portable formában is elérhetők, tehát nem kell telepíteni azokat, nyugodtan hordhatjuk a PenDrivon az exe / dmg fájlt, és olyan helyen is használhatjuk, ahol nincs rendszergazdai jogosultságunk, ráadásul így offline is hozzáférhetünk mindenhez.

2 komment

Címkék: mac os x mac programok


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr85906642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eMeM 2009.01.29. 20:49:54

hasonó még a Pastor, én ezt használom egy ideje

reden87 · http://reden87.info/ 2009.01.29. 21:22:53

Megnéztem, de ahogy látom ebből nincs csak MAC verzió, nekem pedig fontos a hordozhatóság, mert én Windows és néha Linux alatt is használom az adatbázisomat :)

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása