MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika

Aktuális látogatók száma

2009.02.08. reden87

Mac OS X és MAC programok: első és sokadik nézőpont

Réges-régen írtam pár bejegyzést, ami sosem látta meg a napvilágot lustaság vagy valami más ok miatt, gondoltam most befejezem őket. Ez lenne az első, kb. akkor írtam, mikor még csak kb. 1 hete lehetett meg a Mac-em, és azt tartalmazza, hogy hogy láttam akkor az OS X-et, mint újdonsült felhasználó. Az ilyen zöldeskék színű részek pedig hozzáfűzni valók mai szemmel..

Sziasztok! Gergő vagyok. Számítógépfüggő.. [Szia Gergő!] Már 1 hete egyáltalán nem használtam Windowst! [taps] :)
Szívesen folytatnám az előbbi kis párbeszédet magammal, de ez nem az anonim kockák gyűlése, hanem a való világ. :)

Amúgy a hír igaz, tényleg régen használtam folyamatosan a PCmet.  Ez akkoriban nagy szó volt! Néha bekapcsolom olyan dolog miatt amit még nem tudom hogy hogy kell MACen csinálni, vagy  inkább csak ha kell valami a merevlemezről, de inkább a MACet használom. Igaz, még nem sokat volt hozzá szerencsém, mert kissé sok dolgom volt mostanában, de egy-két teljes napot azért nyúztam. Hát most már majd fél éve használom.

Az első benyomás:
Legelőször azt gondoltam, hogy "Hú, ez tényleg nagyon szuper!". Most már nem vagyok ennyire lelkes. De igen, a lelkesedés visszatért. Rá kellett jönnöm a rideg valóságra: több idő kell megszokni ezt az új rendszert mint szeretném. Igen, az átálláshoz idő kellett.. De végül is mit vártam?! 15 éve használok Windowst, ráadásul minden eddigi iskolámban azt kellett tanulnom (még az egyetemen is az megy, bár itt már van linux is). :S Akármilyen romlott is az egész, meg kell adni, hogy arra van a legnagyobb támogatás, és a legtöbb program. De nem szaladnék ennyire előre, elmondom elölről a dolgokat:
A Leopard tele van sok kis apró figyelmességgel, amitől tátva marad a szánk, vagy csak simán megkönnyítik az életünket. Ilyenek pl. hogy alapból benne van a flash és Java támogatás, ha kukát ürítek, utána magától bezárja az ablakot hogy ne kelljen vesződnöm vele, vagy hogy alapból tud olyat, hogy megadott időnként vagy eseményre hátteret cserél. Ezeken kívül azért nagyobb, hasznosabb extrák is integrálva vannak a rendszerben: A képernyő sarkára húzva az egeret, eseményt adhatunk meg, pl. az asztal megjelenítése, minden megnyitott ablak megjelenítése, és sok más minden, valamint a rendszer tartalmazza a linuxból már jó ismert több munkaasztal használatát is (Spaces néven).
Igaz ezen hiányosságok Windows rendszeren programokkal orvosolhatók, de még is nagy előny, hogy nem kell rendszertelepítés után plusz fél-egy órát rászánni ezen hiányosságok pótlására.

Ez után jött a fekete leves: Megismertem a MAC-re írt programokat. Amik idővel szintén megszokhatók.
Az eddigi tapasztalataim azok, hogy sokkal kevesebb a beállítási lehetőség rajtuk, mint Windowsos társaikon. Én úgy vagyok vele, hogy inkább legyen sok állítgatási lehetőség, mint hogy hiányoljak valamit. Hát úgy látszik, a tervezők nem osztják ezt az elvet. Mai fejjel már úgy gondolom, hogy igen, XPn voltak advancedebb programok mint Mac-en, de itt ez van, ezt már sikerült megszoknom.
Eddig konkrétan a videó és torrent témába találtam belekötnivalót. Videól ejátszóból például még nem találtam olyat, amin részletesen testre lehetne szabni a felirat kinézetét és pozícióját, valamint az eddigi lejátszókból egyik se tudta kezelni a .sub kiterjesztésű feliratokat, pedig több nagyobb lejátszóval is próbálkoztam már! Ez nem jelenti hogy nem létezik olyan lejátszó, csak én még nem találtam rá. És azóta se, mert nem is kerestem. Újabban már csak QuickTime-ot használok, jelenleg meg vagyok vele elégedve.

És ennyi, a post itt abba szakadt. Volt még bedobva egy link, ami egy egész jó hasonló témájú poszt volt máshonnan, az a blog elköltözött, és nem találom az új oldalon a cikket, szóval ennyi mára, talán egyszer írok egy másik nézőpontból is hasonló posztot mai :)

UPDATE: A programokhoz kapcsolódóan: XPn már úgy megszoktam az Office 2007-et, hogy nem tudok leszokni róla, így még mindig függök a Windowstól. Macen ugyan is a saját irodai szoftver csomag annyira más, hogy el se kezdtem megnézni, hogy hogy működik, nem jött be, Office for Mac szintén elég gagyira sikeredett. Jelenleg OpenOffice-t használok, az remekül működik, olyan mint a 2003-as Office Windowson, csak az új kezelőfelület olyan jó, nem szívesen szakadok el tőle ha nem muszáj :)

Szólj hozzá!

Címkék: mac os x mac programok


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr33687507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása