MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika

Aktuális látogatók száma

2009.02.13. reden87

Szépség és a szörnyeteg

Mint az már szerepelt az oldalon, eladtam a régiebbi fajta Apple billentyűzetemet. Nem szerettem. Nem volt kényelmes a használata, és megkönnyebbültem mikor találtam rá vevőt. Az a billentyűzet lenne a sztoriban a szörnyeteg. És a szépség?.. Helyette kipróbáltam, és már régebben is szemeztem a boltok polcain az új fajta, Apple alu billentyűzettel. Sajnos nem találtam használt példányt, de úgy döntöttem, hogy a régi árához hozzácsapok még egy kis magántőkét, beruházok egy újba, és ha megérkezik, egyben meg is fogom tanulni a Maces billentyűzet kiosztást a most használt Windowsos kiosztás Macre megoldás helyett!


Ugye milyen szép?! :) A nyál is kicsordul tőle a számban. Vagy az a nutellától van?! :)
...Tehát ott tartottam, hogy rászántam magam, megvettem ezt a szépséget. A történet legérdekesebb momentuma a diákkedvezmény volt. Ugyanis a MacBolt, ahol a terméket vettem, úgy ad diákkedvezményt, hogy 6%-ot von le a termék bruttó árából (tudtommal ez Magyarországon a legnagyobb diákkedvezmény), ám nem a saját áraiból, hanem az apple.hu-n található listaárakból (ami persze drágább). Rgó egy kis fejszámolás után bárki rájöhet, hogy amennyiben normál áron veszem a billentyűzetet, akkor bruttó 13.800 Ft-ot tesz zsebre a forgalmazó, ám amennyiben KEDVEZMÉNNYEL, abban az esetben 15.220 Ft-al leszek karcsúbb.. :\ Ugye milyen ironikus? :S

UPDATE: Rákérdeztem a dolog mivoltára még vásárlásnál, és a magyarázat az volt, hogy míg az apple.hu folyamatosan emelte az árakat az infláció miatt, addig a MacBolt az eredeti áron tartotta őket. Még ironikusabbá teszi a dolgot az, hogy most a poszt írása során újra ránéztem az árra, és meglepődve tapasztaltam, hogy a MacBolt árat emelt (én tehetnék erről?! :\), és immár 15.000 Ft-ért vesztegetik ugyanezt a terméket (2 nappal az én vásárlásom után).

Na mindegy, nem ez a lényeg, lássuk a "tesztet"!

A termék megérkezett, a szállítás ultragyors volt, rendelés után másnapra itt volt, tehát a MacBolt beváltotta a hozzá fűzött reményeimet. Ami az Apple hype-ot illeti: Nagyon kompakt, ízléses, letisztult csomagolás állt előttem, szét is szaggattam gyorsan! :)
Belül szintén egy Applehez méltó fogadtatásban volt részem: billentyűzet, a kábele, használati utasítás, és egy USB hosszabbító kábel várt szépen becsomagolva, ahogy azt ennyi pénzért jogosan elvártam. (Nem tudom az előző billeknél hogy volt, de nagyon örültem a hosszabbítónak, ugyanis az előzőhöz nem kaptam, nem tudom hogy járt-e hozzá valamikor régen mert használtan vettem, de mint tudjuk, az Apple billentyűzet és egér vezetéke nagyon rövid, így általában szükség is van a hosszabbításra!)


A billentyűzet használata maga a mámor! Tényleg! Elvileg mások szerint nem állok teljes mértékben az Apple termékek oldalán, így viszonylag reális véleményekkel szolgálok, mert figyelembe veszem a rossz tulajdonságokat is, de könyörgöm! Ilyen jó billentyűzettel még életemben nem találkoztam használati szempontból! A használata hihetetlenül jó, kézre esik, a billentyűk áhh...
...Szóval Isteni!

DE! Hogy bizonyítsam az előbb leírt reális véleményosztásomat: néha BEHALOK AZ APPLE ÜZLETPOLITIKÁJÁTÓL! TÉPEM A HAJAM, és miegymás..
Hogy miért?! Nézzük csak meg jobban a következő képet:


A képen a jobb oldali USB port a billentyűzet vezetékének a vége, a bal oldali pedig a hosszabbító kábel egyik vége. A jó megfigyelők észreveszik, hogy a bill végén az USB kicsit furcsa kialakítású, van benne egy bemélyedés. Ugyanakkor a hosszabbító bemenetén egy kitüremkedés! Ugyebár ez azt jelenti, hogy míg a billentyűzetet bármilyen USB portba tudom dugni, a hosszabbító csak az ilyen kialakítású betüremkedéses USB-kel használható.
EZ FELHÁBORÍTÓ! Mondja már meg valaki, hogy az Applenek mi haszna van abból, hogy a billhez használt hosszabbító CSAK Apple billentyűzethez használható?!?!?!?! Max más Apple termékekhez.. Az agyam eldobom komolyan! :S Szerintem nem menne tönkre a cég ha máshova is használható kiegészítőket gyártana, minek ez a variálás?! :S

Szóval ez kicsit felháborított, nem azért mert szükségem lenne a hosszabbítóra máshol (kicsit sok lesz már az  a hosszabbító nem? :), hanem mert ez már kicsit sok! Nagyot zuhant a szememben az Apple ezzel a húzással.. De még mindig az a véleményem, hogy jobbak a gépeik a többinél, így ez van, mindennek megvan a hátulütője, az Apple az üzletpolitikája most a hátulütő, és elég nagyot üt!

U.I: Ja, és a billentyűzet kiosztást el is felejtettem mérgemben: Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan hozzászokom a speciális karakterek új helyéhez. Fogtam cdcolt képét, kinyomtattam egy A/4es lapra, és ide raktam a közelembe. Ezután 1-2 rövidebb programkódot megírva gyorsan hozzászoktam mindenhez, szinte már nem is kell a papír, tehát senki nem rémüljön meg az új dolgoktól, így a Mac megismerésétől se! ;)

4 komment

Címkék: mac mini imac 24 2.8ghz apple billentyűzet


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr77936088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.02.14. 03:52:21

A hosszabbító miatt ne haragudjál meg az Apple-re. Hidd el, ez nem egy buta cég, és nem hosszabbítók eladásából akarnak megélni. Sok dolog érthetetlen a felhasználók számára, de prózai okuk van.

Az USB szabvány nem tartalmaz hosszabbítót, ezért az Apple a billentyűzet hosszabbítót a billentyűzet részeként hozza forgalomba, a két alkatrész együtt kapja meg az USB minősítést.

Egyébként a billentyűzet és az egér zsinórjának azért rövid, mert az iMac-hez szabták őket, azzal tökéletes.

reden87 · http://reden87.info/ 2009.02.14. 09:23:53

Jogos, lehet sok olyan dolog van ami miatt én vagy más felháborodik, pedig nem a cég tehet róla, csak mi nem ismerjük az okokat :)

A zsinór hosszáról tudom hogy azért olyan hosszú, de nekem olyan asztalom van, amin külön billentyűzet tartó van, tehát ha iMacem lenne se lenne elég hosszú a zsinór.
Amúgy ezt épp pozitív tulajdonságnak tartom, mert nekem hosszabb kell: meghosszabbítom, elfér az asztal mögött. Viszont ha iMacem lenne, akkor panaszkodnék hogy miért hosszú (ha az lenne) :)

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.02.14. 15:47:25

Az Apple abban hibás, hogy nem magyarázza el a felhasználókat irritáló döntéseik okát (iPhone 2G süllyesztett jack, Alu MacBook hiányzó Firewire, stb.) A titkolózásnak ez a hátulütője. Lefogadom, hogy a jogászaik tartják őket vissza a magyarázkodástól...

reden87 · http://reden87.info/ 2009.02.14. 16:53:41

Így van, ez a hátulütője, de mindent egybevetve ez a módszer eddig bevált nekik :)

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása