MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika

Aktuális látogatók száma

2009.02.20. reden87

School Timetable - iPhone app

Kedves egybegyűltek! Szeretném megosztani Veletek az egyik ismerősöm hőstettét: készített egy kompakt kis progit, ami a diákokat célozza meg, ugyanis egy órarend programról van szó. Tehát az AppStore egy újabb magyar fejlesztésű programmal bővült!


Még régebben fejlesztette (pár hete-hónapja), ez az első programja, szerintem tök jól sikerült, főleg ha hozzá tesszük hogy épphogy most töltötte be a 18. életévét. Irigylem is érte, én is próbálgattam programot írni a készülékre, elárulom hogy nem könnyű a dolog! ;)

Azért csak most jelent meg a School Timetable elnevezésű program, mert az Apple egy időre nem vett be új fejlesztőket az AppStore-ba, ezért várakozni kellett hogy feltölthesse, de tegnapelőtt óta elérhető a nagyközönség számára is. A program nem üzleti céllal készült, csupán saját használatra, de a belépési kb. 20.000 Ft-os díj visszanyerése végett a program fizetős, a legolcsóbb kategóriába tartozik, azaz $0.99, vagyis €0.79. Igaz, Magyarországon nem túl sok iskolás rendelkezik iPhone-al, de úgy vélem, hogy külföldön lehet keresete a programnak, legalább is jóval nagyobb mint idehaza.


Amúgy a felépítés nem bonyolult, a program jól használható, megéri a pénzét! Egyetlen szépséghibának azt tartom, hogy az alkalmazás nem beszél magyarul csak angolul, de bárki megértheti mit szeretne mondani, a nyelvezete nem tartalmaz spéci szavakat :)
Egyébként a magyar nyelvezet hiányának oka van: Mivel az iPhone hivatalosan nem támogatja a magyar nyelvet, így nincs lehetőség magyarra lokalizált programokat készíteni az AppStore-ba. Köszönjük Emese (Apple)!


Nagyon ötletes, hogy álló módban lehet szerkeszteni az órákat, eldöntve a telefont pedig táblázatos formában átlátni az órarendet. Mint látható, a kitöltött táblázat jól mutat egy folytonos óraarenddel, viszont egy egyetemista órarendet nehezebb összeállítani, mint látható, ezt is meg lehet oldalni szépen, legfeljebb a pikánsabb órakezdések és végződések nem teljesen látszanak.

Hozzátenném, hogy a készítő vár design ötleteket. Mint a képek is mutatják, a design picit minimalista, de szerintem így is jól néz ki az app. Tehát aki kicsit is jó grafikai téren, az tervezhet hozzá kinézetet, sajnos ellenszolgáltatást nem tud felajánlani a készítő, legfeljebb egy megemlékező feliratot, de szerintem ennyivel be lehetne segíteni. Aki ilyen van ilyen segítőkész, az jelentkezhet nálam a jobb oldalon található elérhetőségen, vagy kommentben is akár, én pedig továbbítom a leveleket.

11 komment

Címkék: iphone 3g iphone app


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr19953806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komate 2009.02.21. 10:39:33

Még a Beszéljükmacen olvastam róla. IMár akkor is ígéretesnek tánt, de nemhittem volna, hogy ennyi ideig tart amíg kijut az App storeba.

reden87 · http://reden87.info/ 2009.02.21. 10:51:38

Hát igen, nagyon sok ideig nem vettek be fejlesztőket, ezért késett ennyit.

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.02.21. 16:25:02

Bár nincsen szükségem rá, megvettem, hogy támogassam az ügyet, és elküldtem kollégámnak, akinek mindhárom gyerekének Touch van a zsebében:
apuka.qqriq.com/2009/02/vizbe-fulladt-ipod-tacsko.html
Írtam egy 5 csillagos értékelést is róla, hogy ezzel megindítsuk a vásárlókedvet! Szerintem mindenképpen tegyél fel egy képet a horizontális táblázatról is.

Direkt van az, hogy hosszú teremszám beírásakor a szám kattintható és telefonon felhívható lesz?

Zenorbi 2009.02.21. 19:09:46

Először is nagyon szépen köszönöm hogy megvetted, másodszor meg fent van horizontális kép is, de az iPhone-os AppStore valamiért nem jeleníti meg, ha van álló is mellette. A teremészámbeírást meg megnézem, tippre telefonszámként érzékeli az iPhone, mert a táblázatnézet egy html-es oldal.

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.02.22. 05:52:22

Még annyit, hogy a program neve túl hosszú, nem fér ki a springoard-on. Szerintem valamit kellene szépítgetni a horizontális táblázat megjelenésén.

Sok sikert, írjad majd meg néhány hét múlva, hogy hányan vették meg a programot!

reden87 · http://reden87.info/ 2009.02.22. 08:57:54

@Az Időmilliomos Apuka: Nálam kifér. Kicsit kilóg az ikon mellett, de nincs levágva.

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.02.22. 18:16:04

2.2.1 alatt így néz ki: "Schoo...table"

Zenorbi 2009.02.22. 21:58:19

Na elküldtem az Apple-nek egy frissítést, szerintem pár napon belül kint is lesz, javítottam a hosszú teremszámot, hogy ne legyen telefonszám belőle, továbbá hozzáadtam egy jegyzetlehetőséget is, amit horizontális nézetben, ha rábökök az óra nevére, ami ilyenkor vörös és aláhúzott, akkor elsötétedik, és középen egy lekerekített téglalapban megjelenik a jegyzet. HTML támogatott minden, vagyis lehet használni a -t sortörésre, vagy szöveg-t a félkövérre tételhez.

Zenorbi 2009.02.22. 22:05:29

nem jelenik meg, na tehát sortörésre nagyobb relációs jel br kisebb relációs jel a másik meg ugyanígy a két relációs jel között b és /b.

Zenorbi 2009.03.15. 21:14:57

Jelenleg márc 14-ig 205 db letöltés volt. Ebbe már nincs benne az update letöltés. A legnagyobb vásárlóm Anglia 126-al utána jön Ausztrália 39-el, USA 18, Magyarország 10 és utána már csak 1 meg 2 db letöltés egy országban.

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása