MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika

Aktuális látogatók száma

2009.02.28. reden87

ááá :@ - Apple billentyűzet kiosztás

Írtam régebben, hogy könnyű hozzászokni a Maces billkiosztáshoz. Ez még mindig így van.. Viszont nem tudom ki az a nagyon okos, aki kitalálta hogy @ és az alkalmazás bezárása gomb megegyezzen :S

Ez valójában úgy néz ki, hogy a @ jel az az alt+q kombinációval érhető el, a programok bezárására pedig a cmd+q kombináció szolgál, és természetesen miért is ne egymás mellett legyen a 2 billentyű?!

Kerestem megoldást a SysPrefben, de nem láttam a billentyűzetkombinációknál hogy át lehetne állítani ezt a lehetőséget.

Valakinek megoldás erre a problémára? :S

8 komment

Címkék: mac os x apple billentyűzet


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr10971969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nuphar · http://macoldasok.blog.hu 2009.03.01. 12:22:56

böngészők pl megkérdezik be akarod e zárni, de egyébbként meg lehet szokni, nem ördöngösség
én úgy használom, h a programokból kilépés a bal oldali cmd + a Q, kukacnál pedig a jobb oldali alt + Q
mivel olyankor gépelek mindkét kezem szabad, kilépésnél pedig valszeg a jobb kezem az egéren van így ballal csinálom

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.01. 17:07:49

@peavey: Én is ezt a taktikát követem, de még így is beleesek néha-néha a hibába. Amúgy gondolom idővel megszokom, és tudni fogom hogy mit nem szabad nyomni, a cikk csak azért született, mert épp legépeltem vagy 5 sort, és a végén egy :@ lett volna a zárás, és természetesen elveszett minden amit írtam :\
Ilyen a kezdők szerencséje :)

neo446 2009.03.01. 20:48:43

Erre van szükséged :-)
www.csik.net/node/145
Annyi az összes hibája, hogy az ikonja nem magyar zászló.
Kb 2 hónapja vettem a macbookot, előtte csak windows, de nekem ez a billentyűzet esik kézre a legjobban.

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.01. 21:04:32

@neo446: Köszi, de ismerem, már cikket is írtam róla:
macvaltoztam.blog.hu/2008/11/30/billentyuzetkiosztas :)

Sőt, később azt is megírtam, hogy direkt használom a Maces kiosztást, az pedig itt olvasható:
macvaltoztam.blog.hu/2009/02/13/szepseg_es_a_szornyeteg_apple_alu_keyboard

neo446 2009.03.01. 21:32:21

Bocs, nem mélyedtem el ennyire a blogban. :) Az apple.miner-en láttam a bejegyzést és gondoltam megosztom a nyerő megoldást. :)
Abban esetleg nem tudsz segíteni, hogy ennek a kiosztásnak hogyan tudok magyar zászló ikont varázsolni?

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.01. 21:36:50

@neo446: Sajnos nem, én eleve elrejtettem a billentyűzet kiosztás ikonját, csak olyan ikonokat tartok meg, amik adnak is értelmi infót nekem :)

Viszont megköszönném ha elolvasnád a legújabb bejegyzésemet, szarakodik a Finderem, hátha van valami tuti megoldásod rá.. :(
Jól jönne a segítség benne :(

neo446 2009.03.01. 22:29:44

ha átváltasz lista nézetre akkor sem gyorsul fel a dolog?

reden87 · http://reden87.info/ 2009.03.01. 22:32:33

@neo446: Most hogy mondod leteszteltem mindet, lista és Cover Flow nézetben tökéletes, de oszlopos nézetben is lassú :S

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása