MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika

Aktuális látogatók száma

2009.01.27. reden87

Firefox vs. Safari

Én amióta világ a világ Firefoxot használok! Tetszik a kezelőfelülete, de legfőképp amiatt tartom előnyösebbnek minden mással szemben, mert rengeteg kiegészítő létezik hozzá, amik közt nagyon hasznosak akadnak! Ezért is örültem annó, hogy Mac-re is elérhető, nem kellett lemondanom a sok jóról.


De mivel itt a Safari, gondoltam rávetek egy pillantást, hogy miről maradtam le!

Első benyomások:
A böngésző külseje egész jó.. A felépítés sem különbözik nagyon a Firefoxtól, és még gyorsabb is nála! A billentyűkombinációk kicsit különböznek, megszokható.. De a legfontosabb: nyújt pár extrát a rendszerhez, amit a Firefox nem (erről később).

Hátrányok:
Nincsenek kiegészítők! Legalább is nem úgy, mint a FF-hoz. Ezen belül első sorban az AdBlockról beszélek, ami ugye a reklámmentességet biztosítja a Firefoxban.

Az általam használt hirdetésvédelem 3 részből áll. Az AdBlock Plus (képek, flashek és bizonyos keretek eltüntetése), a Filter Uploader (csak feltölti 1-2 szabállyal az előzőt), és a legfontosabb számomra az Element Hiding Helper. Ez utóbbi mindent visz, ezt használom a legtöbbet: hozzáad az AdBlockhoz egy "Elrejtendő elem kiválasztása" menüpontot, mellyel bármilyen keretet vagy a HTML kódba beágyazott egységet el tud tüntetni, kizár minden zavaró tényezőt!

Bár Safarihoz is vannak hasonló kezdeményezések: Safari AdBlock (ez a Firefoxos kiegészítő adatbázisát használja), és a PithHelmet. Ezek tényleg csinálják a dolgukat meg minden, a reklámok eltűntek. De sajnos a helyük néha ott marad, amit én szépen kiszűrtem a Firefoxban az Element Hiding-el.. Ráadásul saját szabályt hozzá adni elég macerás, a kódokkal kell dolgozni :S Apropó kódok: a Safari nem színezi ki az oldal forrását ha megtekintem, így sokkal kevésbé átlátható mint az OpenSorce-os társánál.

Előnyök:
A Safari előnye, hogy a Machez tartozik, így ad pár extrát amit a Firefox nem nyújthat. Ilyen például a PDF állományok kezelése. Míg az általam használt böngésző csak úgy tud PDFeket megnyitni, hogy letölti azt (ami szerintem elég zavaró), addig a Safari a Windows-ban megszokott módon, magában megnyitja azt, és nem a letöltések mappámba menti le.
Másik extra, hogy a jobbgombos menüből kiválaszthatjuk az "Open is dashboard" meüpontot, amellyel HTML tageket, és ezek tartalmát felrakhatjuk a Dashboardra, így sose maradunk le az adott keret tartalmáról. Ezt egy nagyon jó kis kijelölő felület segíti, nem tudom hogy ezt miért nem lehet használni a hirdetések eltüntetéséhez..

Köztes megoldás:
Én a következő köztes megoldást fejlesztettem ki a problémára: A Windowsos IE tab nevű Firefox kiegészítő Maces változata a Safari View nevet viseli, mellyel hasonlóképp egy adott oldalt amit FFben nézünk, megnyithatjuk Safariban. (a jobbgombos menübe keletkezik új menüpont neki)

U.I: Nem tudom miért, de elvileg valami Opera féleség is alapból van a Mac oprendszerében, mert bizonyos forrásfájlokat Operával akar megnyitni. Valaki tudja hogy ez miért van?! :O

Szólj hozzá!

Címkék: mac os x mac programok


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr96905865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása