MACváltoztam blog

MACváltozás történetek, avagy hogyan térek át nuff és craig kollégával egyetemben Windows/Linux rendszerről Mac OS X-re :)

Statisztika / Anti-Spam

Aktuális látogatók száma

2009.03.20. reden87

Tiszta csicsa, mégis letisztult - iMovie '08

Mostanában a videó vágás rejtelmeit nézegettem, a Leopárd beépített videószerkesztő programjával, az iMovie '08-al.

Igazából kicsit csalódtam benne. Vagy én vagyok nagyon béna, vagy az elvárásaim nagyok, de én azt gondoltam, hogy többet tud.
Természetesen nagyon nem kenődtem el, mert nem is tudom, hogy hogy gondolhattam, hogy majd pont az Apple ad a kezünkbe egy teljesen profi videó vágó alkalmazást az oprendszerrel.. Végtére is akkor senki nem venné meg a Final Cut Studio-t, az igazi profiknak szánt videó vágó eszközt.

Tehát amit nekem sikerült kicsalnom a programból az nem más, mint a jelenetek kezelése, kis hang és képszín variálás, a képnek csak egy részletének mutatása, illetve a kép elforgatása. Ezen kívül vannak előre definiált szöveg beszúrási lehetőségek, valamint átfedés effektek az egyes jelenetek között.
Lehet a szoftver többre is képes, most csak egy tesztvideón próbálgattam nem teljes 10-15 percen át, így a menük tartalmáig még nem jutottam el, talán egyszer arra is sort kerítek, jelen pillanatban az eddig megszerzett tudás elég lesz a mostani feladatomhoz.

Érdekesnek tartom viszont azt a tényt, hogy az Apple mennyire ügyelt még itt is a látványra. A programnak sokkal profibb kinézete van mint amennyire tényleg az, a design letisztult, teljesen oda vagyok érte, illetve még szép kis effektek is játszódnak olyan helyeken, ahol semmi értelme, például ha fel akarom cserélni felső és alsó területet, ekkor a következő animáció látható:


Hogy ennek mi gyakorlati haszna van azt nem tudom, minden esetre nagyon látványos, és gondolom a processzor is örül a plusz munkának, nem elég a videókat vágnia :)

A használat:
Bár túl sok tapasztalatom nincs videó vágó szoftverek terén, ennek a szoftvernek a használhatóságával minden esetre nagyon elégedett vagyok. A Windows beépített szoftverével sose volt szerencsém, ez klasszisokkal jobb annál!

Külön öröm az ürömben, hogy a videó bármelyik részére húzva az egeret, az aktuális képkockát látom élő adásban, az egeret húzva pedig folyamatosan pörög a film a megfelelő ablakban, ha akarom akár hanggal együtt. Mindez olyan tempóban, ahogy én "diktálom". Ez nagyon megkönnyíti a munkát, az eddig általam használt videós szoftverek nem büszkélkedtek ilyen tulajdonsággal. A dolog hátrányára szóljon, hogy valószínűleg ez is eszi a procit mint az atom..

Na jó, csak átnézés szinten most belekukkantottam a menübe is, látszólag szöveget beszúrni lehet saját helyre, és saját formázással is, nem kötelező a beépített effekteket használni.

Konvertálás
Ezen a téren elég komolynak tűnik a dolog, ugyanis elég sok lehetőségünk van a videók megosztására. Természetesen első sorban a QuickTime, Apple TV, iTunes és a MobilMe megosztás a preferált, de támogatott a YouTube-ra való optimalizálás is, ezen kívül avi, és sok minden más ismert formátum.

Mondjuk méretben kérdéses, hogy melyik az optimális. Én például egy full HD kamera képét szeretném minél kisebb méretbe zsúfolni, jelen esetben ez csak úgy megy, ha a videó felbontását is ledegradálom, de nem adom fel! Mellesleg nem minden szép és jó, néhány beállítás (tömörítési eljárás) úgy leveri a képminőséget, mint Chuck Norris a nézettséget :) (haha)

Ha rájövök a titkos tudásra, hogy melyik az optimális exportálási beállítás, majd megírom nektek is. Addig is jó Macezést ;)

U.I: Így utólag szétnéztem az Apple weboldalán, hátha van valami érdekes infó, és ahogy gondoltam, vannak tutorial videók a kezeléshez, fogyasszátok hát nagy étvággyal őket, én is neki kezdek :)

3 komment

Címkék: mac os x mac programok


A bejegyzés trackback címe:

https://macvaltoztam.blog.hu/api/trackback/id/tr681007793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodiboy 2009.04.06. 19:50:57

Egy kis dolgot pontosítanák ha nem gond. Van az iMovie, ami otthoni szoftver. Van az általad említett Final Cut Studio, ami a haladóké, de a profi videovágó program a Final Cut Pro. Ha megnézed nem kis különbség van az árban, szoftverben a kettő között.

Az iMovie 8-nál nagyon szidták az Apple-t mert olyannyira áttervezte és leegyszerűsítette a programot (az előzőekhez képest), hogy sokak számára használhatatlanná vált. Nem véletlen, hogy ha iLife 08-at telepítesz és fent volt egy régebbi, akkor minden programot lecserél, de az iMovie-ből a régebbi verziót is fenthagyja.

Érdemes lenne kipróbálnod az iMovie 06-ot, de állítólag a 09-ben sok funkciót visszakaptak a felhasználók.

Bálint

reden87 · http://reden87.info/ 2009.04.06. 20:45:55

Köszi a pontosítást, ezt nem tudtam, most már ezzel is okosabb vagyok.

Ami a leegyszerűsítést illeti, arról már hallottam, gondoltam is hogy kipróbálom a régit.
Ahogy hallottam van némi javulás 09 terén, de még mindig elég csekélyke a felhozatal javulás terén ha jól olvastam valahol (sztem Apple Blog)

reden87 · http://reden87.info/ 2009.04.09. 11:33:37

Hm.. Kicsit utána néztem ennek a dolognak meg hátha van demó a közepes változatból alapon, és szerintem elírtad.
Úgy van, hogy a Final Cut Express az otthoni haladó felhasználók eszköze kb. 55.000 Ft-os áron, míg a Final Cut Studio szoftvercsomag a profiké, és 370.000 körül mozog. :)

És ahogy olvasom a Final Cut Pro amit Te említettél, az a Final Cut Studio része.

A blog designja az Apple Zone Wordpress Theme
módosított másolata!

süti beállítások módosítása